BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ (1η μέρα)

Ακόμα κι αν τα παιδιά μου μπερδεύουν τις εποχές (μήπως φταίνε και αυτά; έπρεπε να μπει ο Οκτώβρης για να πέσει η πρώτη βροχή!) αποφάσισα να ξεκινήσω τις δραστηριότητες με θέμα το φθινόπωρο. Έχουμε ήδη μιλήσει για τα φθινοπωρινά φρούτα, αλλά τώρα θα εστιάσουμε περισσότερο στον καιρό και στα αποτελέσματά του στη φύση. Με αφορμή την πρόταση διαθεματικής διδασκαλίας της Νίκης Δεληκανάκη (σχολική σύμβουλος 19ης Περ. Προσχολικής Αγωγής, δρ. Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων), που ανακάλυψα στο διαδίκτυο, η αφόρμηση των δραστηριοτήτων μου θα είναι μία βαλίτσα, "η βαλίτσα του φθινοπώρου". Την πρώτη ημέρα, μέσα από τη βαλίτσα θα βγουν φθινοπωρινές εικόνες με δέντρα και φύλλα. Θα μιλήσουμε με τα παιδιά για τα αειθαλή και φυλλοβόλα δέντρα, καθώς και για τα χρώματα του φθινοπώρου, όπως απεικονίζονται στις εικόνες:


Μερικές ερωτήσεις που μπορούμε να τους κάνουμε είναι:
  • Έχετε ξαναδεί τέτοιες ζωγραφιές;
  • Τι εποχή είναι;
  • Τι χρώμα είναι τα φύλλα;
  • Ποια είναι τα χρώματα του φθινοπώρου;
Έπειτα, μπορούμε να αναφερθούμε σε κάθε έναν από τους πίνακες ξεχωριστά και να συζητήσουμε με τα παιδιά την ιστορία που μπορεί να λέει. Μετά, μπορούμε να γράψουμε με τα παιδιά την ιστορία ενός φύλλου και να κατασκευάσουμε με κολάζ ένα εικονοβιβλίο.
Μία ακόμα δραστηριότητα για την πρώτη μέρα είναι η κατασκευή φθινοπωρινών φύλλων από φίλτρα καφετιέρας. Χρωματίζουμε με τα χρώματα του φθινοπώρου τα φίλτρα και τα ψεκάζουμε με λίγο νερό, ώστε να μπερδευτούν τα χρώματα. Στη συνέχεια, μπορούμε να τα κόψουμε στο σχήμα των φύλλων και να φτιάξουμε μόμπιλε.